Eindejaarsexpositie: Mediamanagers show your creativity!

Managers die exposeren? Jazeker!

In deze expositie komen de vaardigheden regelen en creatief denken samen. Voor het vak Creativity hebben studenten een expositie samengesteld met uiteenlopende concepten gericht op maatschappelijke of persoonlijke kwesties die ons raken en inspireren.

De studenten hebben zelf de thema’s bepaald en een eigen creatieve invulling hieraan gegeven. Je merkt hierin dat de thema’s die in de maatschappij leven, hand in hand gaan met wat studenten raakt. De expositie van de opleiding Media- en evenementenmanagement is van 24 januari tot en met 31 januari te zien in Boxtel. Hieronder een greep uit het werk van de studenten:

 

Stuud. praat van Floor de Jong

Het studentenleven is een kwestie van vallen en opstaan, maar erover praten; ho maar! Veel studenten ervaren stress, wat tegenwoordig een groot taboe blijkt te zijn. Sommige vinden het eng en beschaamd om om te vallen, terwijl anderen het juist moeilijk vinden om op te staan. Studeren zonder ongezonde stress en verwachtingen is niet makkelijk. Het taboe op praten over stress moet eraf. Hoeveel druk staat er op een student en wat zijn hiervan de gevolgen? Het magazine Stuud.Praat is een blad waar studenten met stress centraal staan. Op deze leeftijd krijg je veel voor je kiezen. Er verandert zoveel, je ervaart veel stress en nieuwe ontwikkelingen in het leven. De maatschappelijke druk op ouders om hun kinderen perfect op te voeden is voor velen herkenbaar. Daarom is Stuud.Praat interessant voor studenten, maar ook een aanrader voor ouders.

Kunstkidt van Emma Baron

Kunst is iets waar we ons als mens in kunnen uiten en onszelf kunnen zijn. Het lijkt een soort vrij universum, een grenzeloos universum. Iedereen verdient een grenzeloos universum; een verbeelding die verder strekt dan je allereerste gedachtes. Hiervoor is de Kunst Kidt bedacht. Jonge kinderen krijgen de kans om via de kit op de basisschool in contact te komen met kunst op een leuke en speelse manier. Door middel van korte presentaties, video’s en eigen kunstwerken stimuleren we het kinderbrein op verschillende manieren. Het zorgt voor een betere verbeelding, emotionele skills en creatievere gedachtes.

 

Vooroordelen van Anne van der Heijden

Vooroordelen zorgen voor geweld en angst. We leven in een wereld waar het voor de heteroman de norm is geen make-up te (mogen) dragen. Als je je wel creatief probeert te uiten met make-up is de kans groot dat je in elkaar wordt geslagen of uitgescholden wordt. Ook in Nederland gebeurt dit nog heel vaak.

We verstaan slechthorend van Joy van Herk

Met dit concept wil ik mensen laten zien hoe het is om slecht te horen. Ik ben geïnspireerd geraakt door de dokter die mij maar liefst 9 keer heeft geopereerd en waar ik nog steeds kom. Dokter Stokroos heeft in de jaren dat ik nog te jong was om aan te geven hoe slecht ik hoorde tegen mijn ouders verteld dat ik hoor alsof ik onder water leef. Ik hoor dat iemand iets zegt, maar ik weet niet wat en waar het vandaan komt. Daardoor kwam ik op het idee van de vissenkom, omdat dit onder water is en zo te linken naar wat Dokter Stokroos vertelde. Daarnaast vergelijk ik mijn gehoor met het gehoor van een vis. Vissen kunnen frequenties horen maar niet letterlijk wat iemand zegt en het begrijpen. Door middel van de rozen wil ik de credits geven aan Dokter Stokroos’, dit project is geïnspireerd op hem.

 

Kletstaxi van Liza van den Akker

De taxi met de gezelligste chauffeur van Brabant, die eenzame ouderen naar de leukste locaties brengt om samen te komen. Een taxichauffeur die getalenteerd is in het vermaken van eenzame ouderen. Ze stappen zelfverzekerd en gelukkig de taxi uit, doordat ze een leuke tijd onderweg hebben gehad. De ouderen worden gebracht naar een plek waar activiteiten voor ouderen zijn georganiseerd. Zo wordt de drempel verlaagd aan activiteiten deel te nemen en nieuwe contacten op te doen.